Build it, and they … won’t come


Reţelele sociale sunt în multe feluri cele mai haotice şi mai greu de înţeles părţi ale web-ului, şi tocmai în asta constă potenţialul lor. Puterea acestor reţele constă în faptul că printr-un singur click, mai ales în reţelele cunoscute precum FaceBook sau Youtube, mesajul tău poate ajunge la mii de oameni.

Reţelele sociale sunt diferite prin specificul lor:

  • într-o reţea precum Hi5 se vor întâlni preponderent tineri (13 -29 ani), căutând prieteni şi distracţie
  • în reţeaua Facebook, deşi pornită iniţial de la ideea de reţea a studenţilor, se înregistrează o creştere a utilizatorilor tineri dar interesaţi de partea profesională şi carieră
  • pe site-uri precum YouTube principala activitate este publicarea de clipuri cu muzică, fragmente din filme, sau reclame
  • LinkedIn permite utilizatorilor să se înregistreze şi să îşi creeze un profil profesional. Prin intermediul acestei reţele, indivizii pot gestiona o listă de contacte de afaceri.
  • Twitter – reţea socială de micro-blogging a atras foarte mulţi membri din toată lumea, inclusiv şi atenţia companiilor româneşti, prin sistemul de comunicare foarte eficient şi rapid pe care îl pune la dispoziţie

În reţelele sociale, prin ascultare, citire şi participare marketerii au posibilitatea de a de îşi face cunosct brandul şi a aduce clienţii mai aproape de el, mai mult ca niciodată. Cu toate acestea, multe companii au eşuat în a face acest lucru, prin simplul fapt că nu au înţeles exact în ce măsură şi cum se pot atrage conexiuni şi prietenii în reţelele sociale.

Foarte multe companii au crezut că este de ajuns să îşi creeze conturi şi profile pe marile reţele sociale, să înregistreze scurte filme video pe Youtube şi să trimită câteva mesaje pe Twitter pentru ca utlizitorii să li se alăture şi să creeze o relaţie cu respectiva companie. Ideea de „construieşte şi ei vor veni” este greşită; marketingul conversaţional necesită mult mai multă pregătire şi observaţie care să rezulte mai târziu într-o strategie.

Principalul scop al unei companii, în marketingul conversaţional, este de a ajuta consumatorii, potenţiali clienţi, să ia anumite decizii şi să îi ajute să facă lucruri pe care până acum nu ştiau să le facă, sau nu puteau. Companiile trebuie să creeze relaţii cu clienţii, pur şi simplu, fără niciun alt obiectiv ascuns.

Se elimină astfel presiunea împinsă asupra consumatorilor, şi duce în schimb la o abordare mai naturală, mai sinceră, informativă. Existenţa companiilor în mediile sociale online, atât timp cât are în spate o strategie de marketing corectă, are avantajul de a personifica o companie care apoi poate câştiga şi loializa un client.

“The purpose of a business is to create a customer who creates customers.”

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s